Sunday, June 13, 2010

ENTAHLA..

Entahla ape la pegawai aku ni ape yang x kene pon aku x faham. Banyak benda yang dia cube buktikan tp hakikatnya kosong.Bagi aku untuk menjadi pegawai bukan mudah setiap yang berada diatas perlu merasa menjadi orang bawahan supaya mereka blajar erti kesusahan dan bagaimana mereka menghadapi masalah.Aku mengambil teladan daripada apa ang terjadi.Mungkin aku perlu tabah dan bersedia menerima kesalahan sendiri disebabkan aku sebagai pegawai tentera yang akan menerajui kepimpinan akan datang.Entahla didalam senyuman ak kadang2 orang tidak mengerti apa yang tersirat di hati dan apa yang aku fikirkan.

Ak rasa sume ini berlaku mungkin disebabkan ibadat ku x terjaga.Aku insan lemah dan ak berharap Tuhan membimbing ak ke jalan yang benar.Entahla aku pon x taw ape yang aku kejar sangat kt dunia ni ak rase cam kosong jer.X pe aku perlu mencari jalan balik supaya pegangan aku sekuat dahulu.Dan aku berharap suatu hari nanti aku akan berjaya mengatasi sume cabaran dan dugaan dan aku dpat berbakti pada ibu dan bapaku...Sekian

2 comments:

mawarberduri said...

slm.

dayat, nak dgr komen membina tak?

tp kne berlapang dada dulu la k.

if nak, btaw k.

Mohamad Nur Hidayat said...

boleh gak...huhu