Sunday, June 13, 2010

HUTAN

Hidup sebagai seorang tentera bukan mudah tp hakikatnya banyak yang dipelajari.Kesusahan mematangkan kita dan ini membuatkan kita berbeza dengan orang di luar sana.Pada isnin yang lepas aku dan intake aku pergi menjalani latihan di kenaboi dan kem konkoi.Kami menjalani latihan selama 3 hari.Banyak yang kami pelajari taktik dan perapungan.Walaupon digigit nyamuk dan sbgnya kami tetap cekal dan tabah menghadapi kesejukan dan gigitan serangga.This is military fun. Rindu lak nk bukak fb.Balik jer dari konkoi ak trus on9.Besela bru balik.Malam tu aku makan sume makanan yang ade kt kafe .

Nikmatnya tidak terhingga sampai menjilat ibu jari kaki...hahaha...Sewaktu aku berada di Konkoi aku membayangkan bagaimanalah komunis dahulu boleh survive dalam tempoh yang lama dan bagaimana askar kita mengawal keadaan.Hakikatnya sukar kerana mereka mempertaruhkan nyawa mereka demi negara dn bangsa.Adakah aku layak untuk mempertahan kan negara daripada ancaman musuh.Tepuk dada tanya iman.Banyak pengalamn yang aku pelajari walupon di MTD ak turut didedahkan dengan latihan yang sama cuma berbeza dari segi pengangkutan dimana eksesais aku di MTD melibatkan penggunaan keretaapi manakala di UPNM hanya lori 3 tan.Cuma kadang2 terlupa dan x igt ape yang dipelajari dahulu.Secara keseluruhannya eksesais harimau jempol ni banyak memberi aku kekuatan dan persediaan yang perlu sebelum ak memasuki unit dan kemungkinan besar askar melayu.Tiga kali teriakan gempur ASKAR MELAYU!! GEMPUR!!!!

4 comments:

Unknown said...

pesanan aku..
entry banyakkan tkan enter..

senang org nk baca, x sakit mata..

anyway, nice point u got there..

Mohamad Nur Hidayat said...

tq toby...pape pndgn bleh fwd kpd ak...huhu

mawarberduri said...

sokong toby :)

inchek dayat, ini adlh komen membina i've been talking bout td.

n cuba try bc blog toby byk2. tgk gaya bhasa dy. tang mane drasakan perlu utk letak koma, and the noktah thing.

if bole, cuba kasi reader bc with d same tonation y kte sdg hadapi waktu menules.

ntahappahappa la sy merepek nih. aih..

ampun slh silap. moga jd amal jariah bmanfaat, ameen :)

Mohamad Nur Hidayat said...

btul gak tu tp ntahla sbb ni dtg dri hati sy sbnarnyer...x pe sy akan ubah skit2..huhu