Tuesday, June 15, 2010

MORAL...

"Kata2 jurulatih aku moral kite, kite sendiri yg kene jaga dan moral anak buah aku yang akan jaga" .Disebabkan aku bakal pemimpin so benda ni spatutnya aku perlu mencari semula diriku yang sebenar.Aku berfikir sejenak sebenarnya semua orang boleh mencapai sesuatu hakikatnya pemikiran kita yang menentukan sesuatu itu terjadi atau tidak.Ingat mak bapak dayat jangan hanyut dengan kesenangan yang ko alami sekarang ni.Walaupon sukar kerana jika kita lihat pada zaman dahulu bagaimana Qarun ditenggelamkan dengan harta.Petikan nasyid yang berbunyi" kerana harta,pangkat,wanita melalaikan jiwa tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai kerana nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi"Oleh itu bersyukurlah apa yang kita ada .Kekuatan diri bukan berdasarkan fizikal semata-mata tetapi mental turut mempengaruhi.Iman manusia turun dan naik so cubalah untuk sentiasa dekat denganNya moga2 Allah memberi yang terbaik untuk kita. So langkah seterusnya aku akan pastikan ilmu ketenteraan aku bertambah melalui pembacaan dan ulangkaji supaya aku berjaya dalam semua bidang.YaAllah ko berilah aku kekuatan untuk melakukan segalanya kerana Mu yaAllah.Ameen