Sunday, June 13, 2010

TEKANAN..

Tekanan yang melanda sebenarnya mematangkan kita daripada sudut perspektif saya.Tapi hakikatnya ppandangan setiap manusia berlainan.Apabila kita perkatakan tentang tekanan sebenarnya sedikit sebanyak mengajar kita untuk mengawal emosi dan berfikir ape yg baik dan buruk.Ciri-ciri pemimpin yang berjaya apabila dia berjaya menghadapi tekanan dengan baik.Hidupku sebagai seorang tentera mungkin sudah menjadi kebiasaan walaupon ak merasakan hidup diluar sana adalah lebih bagus daripada di dalam kerana hakikatnya banyak yang boleh dipelajari diluar sana.

Ak mengambil keputusan untuk masuk UPNM atas dasar aku merupakan anak sulung yg seharusnya menjadi contoh kepada adik beradikku .Apabila aku mempunyai sesuatu yang boleh aku tunjukkan dan aku berharap adik beradikku dapat menjadikan aku sebagai contoh dan ikutan walaupon ak bukanlah seorang yang perfect.Setelah aku meninggalkan MTD ak berharap yang aku akan menyambung pelajaranku diluar negara disebabkan aku confident dengan aku punye result.Antara faktor yang aku confident dengan result aku disebabkan result trial ak 7 a.So aku pon pergi ke sekolah aku untuk mengambil result aku dengan yakin.Malangnya bukan rezeki aku so dpt 4 a jerrrr.

Ape2 pon aku bersyukur sbb aku banyak belajar dari kehidupan Banyak jgak slap aku sebelum amik result aku melawan cakap bapak ak yang terkenal dengan kegarangannya...hehehe...So aku pon bersedia untuk menghadapi cabaran aku di UPNM dan aku x akan menyerah kalah dan pandang kebelakang.Aku buat ni sume kerana Allah dan ibu bapaku.Entahla apela yang akan berlaku pada masa akan datang sediakah ak untuk berjihad di medan perang ???Tepuk dada tana iman...Walaupon iman di dada semakin berkurang aku berharap Allah tetapkan imanku dan bimbing ak ke jalan yang diredhai...Amin

No comments: